6 Şubat 2011 Pazar

Yumurta nasıl pişirilir?

İlkokula gidiyorum o zamanlar. 2 yada 3. sınıftayım. Annem hasta oldu, ablamla bana kahvaltı hazırlayamıyor. Ablam hazırlayacak yumurtayı falan. Neden bilmem başına beni koyuyor. Ve ben yine hangi akla hizmet bilmiyorum ama yumurtanın içine bi ton karbonat döküyorum. Tek hatırladığım o yumurtayı yemedik. 

Bunun gibi yemek deneyimlerim çoktur. Mesela hani kabartma tozu falan arkasında tarifler olur. Onların birinde Birşey gördüm yapacağım. Küçük küçük peynirli pide gibi düşünün. Hamurunu falan hazırlıyorum. İçine peynirini koyuyorum. Davulda bir güzel pişiriyorum. Ve tuzsuz tuzsuz yiyorum onu. Çünkü annem yemiyor. Bir komşu gelmişti ilk o farketti zaten. Bi taneden sonra o da yememişti. Ayıp olmasın diye o ilkini bitirdi sanırsam.
Sonra ne olduğunu bilmediğim bir yemek deneyimim daha var. Yine evdeyim. Komşunun küçük kızı var yanımda. Küçük dediğim çokta fark yok aramızda. Neyse bulaşık temizlik falan tamam. Aklıma yemek yapmak geliyor Bu istek nerden doğduysa içime. Koyuyorum suyu ocağa. İçine yeşil fasülyeden bibere kadar aklınıza gelebilecek herşeyi atıyorum. Patates falanda doğruyorum. Herhalde annemin yaptığı Türlü yemeğinden esinlenmiştim. Bir güzel pişiriyorum onu. Sonra evdekilerin benimle dalga geçmesinden korkup bir güzel çöpe döküyorum. Yemeğin görüntüsünde bile hayır yoktu ki tadında olsun. Zaten herşey bi anda içine atılmazki tencerenin...

Bir makarna deneyimim var. Makarnayı kaynattıktan sonra suyunu süzmeyi unuttuğum. Bir pilavım var suyunu fazla katıp hamur gibi yaptığım. Farklı farklı kek denemelerim var beceremediğim. Ama hiç birinde yılmadım hala yemek yapıyorum ve elbet bir gün birini zehirleyeceğim...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yaz yaz hiç çekinme canııım ne gerek var? aramızda yabancı mı var sanki?