20 Mayıs 2012 Pazar

Amor E Morte

Bir melek vardı, Aşkı fısıldardı. Elimde o büyülü ellerin hayali kaldı... (Model - Bir melek vardı)

"Morte" ne kadar güzel bir kelime. Mor'la başlayıp sonuna gelen iki harf ile ölüm anlamına geliyor Portekizce de. O kadarda anlamlı geliyor ki. Aşkın mor halini yaşamaya çalışırken "ötekilerin" istemedikleri oluyoruz. Biz yaşıyoruz, biz seviyoruz, biz ölüyoruz belki. Ama onlar istemiyorlar. Bir süredir aklıma çok sık gelen bir konu oldu bu. Onlara doğuştan verilen evlenme hakkı neden biz eşcinsellere verilmiyor? Mesela sırf evlenebilmek için başka bir ülkede yaşamak istemiyorum ben. Çocuğum olsun diye de başka yerlere gitmek istemiyorum. Kendi hayatıma dair her şeyi yine kendi ülkemde yapmak istiyorum. Şuan o kadar imkansız geliyor ki. Hele de ne bileyim ya siyasetten anlamam ama neden biri Müslüman kesimden sağlayacağı oyları kaybetmeyi göze alarak bize "haklarımızı" versin ki? Bizi kısıtladıkları, zorladıkları her alan için onların bir gün eşcinsel gibi yaşamalarını istiyorum. Belki o zaman anlaşılabilirdik... Belki o zaman bizleri duyarlardı.

Bazen sadece hiç büyümemiş olmayı diliyorum. Sorumluluğu, zorlukları olmayan bir çocuk olmak ne kadar güzel olurdu. Kendi doğacak çocuklarım yerine koyabileceğim bez bebeklerim olurdu. Bir eve ihtiyacım olmazdı kartondan hatta yastıktan bile ev yapabilirdim. Yatakların altı ya da karyolaların altı da evim olabilirdi. Öyle büyük bir alanda değil. Arabaya da ihtiyacım olmazdı zaten bir sürü ve rengarenk arabalarım olabilirdi. Paralarımı bile yapabilirdim, beyaz bir kağıdın üzerine çizebildiğim her şey benim dünyam olabilirdi. Komşular, akrabalar, ağaçlar, çiçekler, hayvanlar. Var olan her şey belki şişe kapağından bile yaratabileceğim kadar basit şeyler olurdu. En büyük sorunum çizgifilme verilen reklamlar olurdu. Ağlamam için öyle büyük sebeplere ihtiyacım olmazdı, ağlayan birini gördüğümde ağlayabilirdim. O güldüğünde geçerdi hepsi. Beş dakika sonra dalarken kendi dünyama unuturdum hemen sebebini. Masumca sevdiğim her kız esirim olurken hiç birinin bilmesine gerek kalmazdı hiç bir şeyi. Gizlice gözlerini görmeye çalıştığım zamanlarda kimse sorgulamazdı beni. Sadece oyunlar oynarken de mutluydum.  İstediğim her şey olabilirdim, çocuk olabilseydim tekrar...

Ötekileştirilmediğimiz bir dünya da olabilirdi hayallerimde...

5 yorum :

  1. ceylan ertem - ütopyalar güzeldir.

    bunu dinlesene. düşten de mor bir aşkı anlatıyor. seveceksin.

    ve o kadar haklısın ki.

    YanıtlaSil
  2. Ben bir kadın sevdim ki, evim artık gül kokar... Sevdim gerçekten de.

    Çok teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  3. Bende bayıldım şarkıya :)Ağlattın ama beni bu yazınla :(Umarım bir gün bizde mutlu oluruz korkmadan özgürce yaşayabiliriz umarımm.

    YanıtlaSil
  4. Bir gün... Sence görebilir miyiz?

    YanıtlaSil
  5. Neredeyse her gün lanet ediyorum bu hale düşürenlere. Dilendiği gibi yaşamak bu kadar zor olmamalı,sadece sevgilinin elini tutabilmek bu kadar acıtmamalı ya...

    YanıtlaSil

Yaz yaz hiç çekinme canııım ne gerek var? aramızda yabancı mı var sanki?