2 Mayıs 2013 Perşembe

O da herkes gibi


Herkes kendi gibi olunca özgürlükler kısıtlanıyor bir yerden sonra.

Birileri benim önerdiğim bir şeyi beğendiğinde çok mutlu oluyorum ya. Gerçi bunun bana özel olma şeyi de var. Oda arkadaşlarımdan birine -homofobiklerden değil- bir süredir film ve kitaplarda tavsiye veriyorum o da sağolsun pek kuzu, izliyor ya da okuyor. Ne hikmetse onları çok beğenmiş. Her yeni geldiğinde senin önerdiklerin çok iyiydi başka bir şey daha versene modunda. Böylece ona verecek yeni şeyler bulma zorluğu çekmekteyim. Neyse ki bir süre daha idare edecek kadar filmim daha var. Neyse sonuç olarak önerilerim beğenilince kendimi çok iyi hissediyorum nedense. Hey ben garip değilim bak o da beğendi diye.

Travestiye benziyor diye bir hakaret biçimi var. Bu inci homofobik arkadaşımdan döküldü. Bahsetmiştim sabah sabah bir şey yüzünden atıştığım kız. Neticede oda arkadaşım. Bir süredir her yaptığı hareket gözümde o kadar büyüyor ki kızdan yakında nefret etmeye başlayacağım. Odaya ilk geldiğinde her konuda bilgisi olan gayet kültürel yönden gelişmiş bir kız diye düşünmüştüm ben bunu. İçine girdikçe aslında o da herkes gibi kendi doğrularından başkasını kabullenemeyen, objektif bakışı olmayan, çoğunlukla erkekleri savunan bildiğin klasik biri oldu işte. 

Şu ara sinirlerime oynamasının dışında bir şeyi de yok. Ben uyurken bu kız ne zaman odaya gelse uyandırıyor arkadaş. Nasıl ediyor bilmiyorum ama yapıyor bunu ya. Hiç dikkat etmiyor çıkardığı gürültüye.

Haftaya köye gitmeyi planlıyorum. Annemi göreceğim, özledim onu ya. Bir de anneler günü. Aslında anneler günü kısmı tamamen tesadüf ama yine de o gün yanında olacağım işte. Ne hediye alacağımı bilmiyorum. He hediye alır mıyım onu da bilmiyorum. Bende hediye sayılırım bir yerde değil mi ama?

Herkes tek ders sınavına kalabilirsen hocalar seni geçirir diyor. Mesele tek derse kalabilmekte diyemiyorum. Şimdi bir de bu adam tezde seneye görüşürüz dedi ya hani bu kalırsa benim tek derse kalmam mümkün değil. Doğal olarak matematikten geçemediğim için bir yıl daha burada duracakmışım gibi geliyor. Neler olacağını şimdiden kestiremiyorum. Damla ile yaşayacağım bir hayat istiyorum. Kurduğumuz hayaller gerçek olsun istiyorum. Abimlerim yanına taşınmak falan istemiyorum. Gelecekten korkuyorum ben hala.

4 yorum :

  1. Hey Dünyalı! Bu söyleyeceklerim seni ne kadar mutlu eder bilmiyorum. Geçen gün okumuştum bu yazını; ama yorum yapmaya bir türlü fırsat olmadı. Es geçmek istemedim. Dilin, keza yazma biçimin çok samimi. Çok iyi tanıyorum ben bu ortamı, bu anlattıklarını. Ne var ki değiştiremiyoruz. Uyuz olduğun şu kız mesela, her hareketinin sana bu kadar batması... Bu mevzu da çok tanıdık. Ben de pek sevilmeyen bir karakter olduğumdan, ne kadar sessiz hareket edersem edeyim, sanki sabah en fazla gürültüyü ben yapıyormuşum gibi offlamalar pofflamalar. Oysa sabah paldır kültür yaptıkları gürültüler, uykudan sıçrayarak uyandırdıkları eylemlerine karşı tepkisizim. Neden? Çünkü hiç kimsenin bile isteye bir başkasına böyle eziyet etmek istemeyeceğini düşünüyorum.
    Diğer bir mevzu, okulla ilgili olan. İnan ki hayatta bazı şeyleri yaşayınca ne kadar küçük şeyleri gözümüzde büyütüyoruz diyorum. İçini daraltma, olur halledersin.
    Anneler günü geliyor, evet. Ben de ne alsam derdindeyim. Yaza gidince götürürüm artık... ve dediğin gibi anneler için hediye sayılırız.
    Umarım hayallerin de gerçek olur Damla ile. Mutlu eden bir hayaller kalmış zaten elimizde.
    Bir de umarım nutuk çeker, vaaz verir bir hava ile yazmamışımdır. Yazmışsam da öyle algılamamanı umarım. ;)

    YanıtlaSil
  2. Hayır o bunun farkında. Ben gürültü çıkarıyorum, sesimi kısamıyorum diyor ya. Fısıltı ile konuşma bu kızın yazılımında yok. Eklemeyi unutmuşlar. Tam yapamamışlar bunu olmamış yani bu.

    Okuldan çok annemin bu konuya sunacağı bakışı düşünüyorum. Bir de abilerimin.

    Yaza gidince derken? hediye mi kalır o zamana? annen nerede ki?

    Hiç öyle algılamadım sorun yok yani :) korkularım geçtikten sonra hayallerime hala yer kalır umarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Ali Ağaoğlu vari bir yaklaşım olmuş. Sen öyle diyorsan, öyledir.
      Aile maalesef öyle, hep bir yerde sınırımız, tabumuz... vs.
      Memlekette, alışık bizimkiler bu duruma.
      Sevindim öyle algılanmamasına. :)

      Sil
    2. Ne diyeyim ki o zaman :) Hadi hayırlısı olsun bakalım.

      Sil

Yaz yaz hiç çekinme canııım ne gerek var? aramızda yabancı mı var sanki?