28 Ocak 2013 Pazartesi

Reklamın iyisi kötüsü olmaz

Evde misafir sevmediğimi hatırlarsın. Evde yalnız olduğumu da hatırlarsın. Oysa yalnız olduğumu bir ben bir de annem biliyormuş gibi inatla misafir çekmeye devam ediyorum. -Her gelen annen evde mi? -Yok... Anlaşılan "yok"'u cevap olarak almıyorlar ki eve geliyorlar.

Ananem geldi eve. Benimle kalıyor. Başımda duruyor. Hiç bir şey yapmasını beklemiyorum. Gece rahat uyumamı sağlamaya devam etsin yeter. Sanırım annem de onun için göndermiş zaten.

Adımı ananemden almışım. 3 kere üst üste çekilen kura sonucunda. Ablam sağ olsun. Üçünü de o çekmiş. Teee tanımadığım bir kadın adını "EfsuN" koyun demiş. Böylece diğer muhteşem isimlerin yanında bir de EfsuN girmiş kuraya. Öyle kaldı bu isim bana.

Bu defa gelen hiç tanımadığım belki ömrümde ilk defa gördüğüm bir kadın geldi. Onun adı da Efsun. Evde üç kadın üçümüzünde adı aynı. Berbat bir his. Ananemin bana seslenmediğini bildiğim halde her EfsuN deyişinde kafamı kaldırıp bakıyorum. Oysa o kendi köyünde bilmem kimden bahsediyor...

Sürekli Mavi Karadeniz diye bir kanal izliyoruz. Kanalın reyting çizgisini biz belirliyoruz diye ciddi ciddi inanıyordum ki bu sabah bir kadın programı aradı gerçekliğini bilmesem de iki kişiyiz böylece diye geçti aklımdan.

Hizmette sınır tanımıyorum. Ananemin gözüne girmek çok önemli bir şey. Zira annem iş yaptığımı söylese de o inanmıyormuş. Şu ara onu kanıtlama çabasındayım. Hem böyleyken iyiyim. Gerçi yalnızlığın verdiği o muhteşem hissi çok özlüyorum.

Diğer kadında bu hizmetten faydalanıyor tabii. Öyle dualar etti ki kendimi acayip .... uygun kelimeyi bulamadım da bir taraflarım kalktı işte. Neyse kadın en son olarak -senden her yerde bahsedicem düğürlüğe (istemeye) gelirlerse şaşırma dedi. Evlenmeyi düşünmüyorum dedim. İkna etmek için çokta uğraştım o zaman istediğin gibi olsun dedi. Az önce yeniden konuya döndük -Bir bayramda bir de düğünde seni anlatıcam dedi. Reklam sonuçta iyisi kötüsü olmaz değil mi?

Kanalda köçekler oynuyor. Yeni bir işkence türü arıyorsanız bunu izletin. Bıyıklı ve etekli oldukça kro görünümlü beyaz gömlekli adamlar.

Bütün akrabalarımdan tek tek konuşuyoruz. Daha çok onlar konuşuyor. Ne kadar çok kuzenim varmış benim tanımadığım? Altı üstü bir kaç yıldır gitmiyorum yanlarına pırt pırt bebek çıkartmışlar ya.

Tombalacık halimem diye bir şey var ki Türkü sanırım doğrusu bilmiyorum. Bir ara Ece onu dedesinin sevdiği kadın için söylediğini (sanırım çıkış kaynağı burası) söylemişti... Nerde duysam günlerce dilime dolanıyor ve ben sadece nakaratını biliyorum. İçimde bir yerde bu tür şeyleri seven biri var (Hangi insan canı sıkıldığında Mezdeke dinler ya?) biliyorum da bu kadar da açığa çıkmamalıydı sanki.

Yeni rejim ile sabahın köründe kalkmaya mecburum. Kahvaltı da ne hazırlasam acaba?

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yaz yaz hiç çekinme canııım ne gerek var? aramızda yabancı mı var sanki?