8 Haziran 2012 Cuma

Yemek yapalım mı?

Annem geri dönmezse parmaklarımı kullanamayabilirim. Çünkü iki ineği birden sağmak zor iş. Çünkü annem bugün beni evde bırakıp abimlere gitti. Yuppiii parti var! havası tabii ki yok. Benim bitanecik annem hayvanlarımızı çoğalttığından beri yok öyle bir şey. İki saatir onlara bakıyordum da. Tavuklar ile köpeğimiz de olduğundan olsa gerek bu iş eskisinden de uzun sürüyor. En azından 3. ineğimiz hamile de onu sağmıyorum diye dua ediyorum şuan.

Bu günün bir de dünü var. Köyün bütün kadınları anlaşmışlar bize geldiler. Annemde bunu bildiğinden sabahın köründe kaldırıp uyarımı yaptı. Ordan sonra akşama kadar temizlik yaptım. Bayram temizliği gibi oldu az biraz. Sonra komşumuz geldi daha önce yapmadığım için poğaça yaptı bizde (burdan sonra annem aynı performansı benden bekliyor) o hamurunu halletti sonra da beraber onlara şekil verdik falan vıcık vıcıktı her şey. Tadı güzeldi ama. Giderkende patates salatası da yap dedi. Hiç sormadı biliyor musun yapmayı diye! Neyse ki binbir zahmet çeksede internetim vardı ki yapabildim.

Sonra akşamdan not almak istiyorum. Adını bilmediğim bir kadının kucağında çocuk vardı. Çocuk o kadar çok şikayet ediyordu ki mırlayarak kadın salona çıkmak zorunda kaldı. Bir zaman daha şikayetlerini dinlediğim çocuğun bir yerden sonra kelimelerini anlamadım, sadece mırlamalar kaldı geriye. Sonra bir olay oldu ki köydeki kızlardan biri (adını bile ilk defa duydum lan!) kaçmış. Öylece 20 kadının içine gelen telefon haberiydi bu. Muhtemelen dün gece tüm köy öğrenmiştir olayı. Başka şeyler söylemek istemiyorum şimdi. Ama her şeye rağmen annemin mutlu olduğu görmek tüm o yorgunluğa değerdi.

Bir kaç gün daha öncesine giderken kısır yaptım! ben yaptım be. Benden beklenmeyecek şeyler bunlar. Tamam yemek yapmayı seviyorum ama bilmediğim şeylere pekte sıcak bakmıyordum. Yine de bu birazdan yumurtalı mantar yapmama da engel olacak değil.

Köye geldikçe hep geçmişe dair şeyler yazmak istiyorum çünkü geçmiş hiçte geçip gitmiyor gözümün önünden. Elime ne alsam bir hatırası mutlaka var iyi ya da kötü. Yılların birikimi de var tabii. Zaten kırmızı erik ağacımı çocuklar işgal etmişler çok sinir oldum bak gene.

Neyse susuyorum ben ya. Annemde yok zaten :( parmaklarım ağrıyo :((

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yaz yaz hiç çekinme canııım ne gerek var? aramızda yabancı mı var sanki?